15 Nisan 2012 Pazar

Honda Civic HB 1.4 lt. (i-Shift)


Honda Civic HB 1.4 lt. (i-Shift)


Honda Civic Hatchback 2006’da büyük bir kasa değişikliği yaşadı. ilk yeni kasa çıktığında  Türkiye'ye 1.8 lt. motor ile gelmesi çok ciddi talihsizlik oldu. Normalde Hatcback modellerin sedan modellerden daha ucuz olmasına rağmen 1.8 lt. motora sahip olduğu için vergi nedeniyle pahalı geldi. Tabi 140 beygirlik motorun çekiciliği tutarın önüne geçmiş olabilir. Artık 1.4 lt. motor sayesinde vergi avantajı ile Honda Civic HB daha uygun konumda. Tabi 140 beygir yerine artık 100 beygir.







Dış sportif görünüm, çift egzoz, ön sis farları, dijital hız göstergesi, start tuşu, sportif yakıt deposu, kapı kolları ve Alfa Romeo’dan alışkın olduğumuz arka kapıların gizli kolları aracın ilk bakışta dikkatleri kendine çekmesini  sağlıyor. Tabi güvenlik olarak da araç EURO NCAP’ten 5 yıldızlı. Rakiplerine bakarak (Megane HB, Golf, Leon, Bravo, Focus HB, Astra HB) arasında hem iç hem dış anlamında araç kendinizi farklı hissetmenizi ve hissettirmenizi sağlıyor.


1,4 lt. yarı otomatik motorun performansı beklentimin altında. 100 Beygirlik motor 15 sn’de 0’dan 100 km hıza  ulaşıyor. Yarı otomatik olmasına rağmen yokuş kalkış desteği sayesinde Civic HB  yokuşta geri kaçırmıyor. Vites geçişlerinde de ciddi sıkıntı yok; ama 1’den 2. Vitese geçerken araçta bir yığılma oluyor. Ancak şehiriçi şartlar düşünüldüğünde öceliklendirmede performansı, konfor ve estetikten sonraya konumlarsak fiyat / performans olarak yeterince başarılı.



Aracın teknik özelliklerini ve fiyatların aşağıda paylaşıyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder