Honda Civic HB 1.4 lt. (i-Shift)
Honda Civic Hatchback 2006’da
büyük bir kasa değişikliği yaşadı. ilk yeni kasa çıktığında Türkiye'ye 1.8 lt. motor ile gelmesi çok ciddi
talihsizlik oldu. Normalde Hatcback modellerin sedan modellerden daha ucuz olmasına
rağmen 1.8 lt. motora sahip olduğu için vergi nedeniyle pahalı geldi. Tabi 140
beygirlik motorun çekiciliği tutarın önüne geçmiş olabilir. Artık 1.4 lt. motor
sayesinde vergi avantajı ile Honda Civic HB daha uygun konumda. Tabi 140 beygir yerine artık
100 beygir.
Dış sportif
görünüm, çift egzoz, ön sis farları, dijital hız göstergesi, start tuşu,
sportif yakıt deposu, kapı kolları ve Alfa Romeo’dan alışkın olduğumuz arka
kapıların gizli kolları aracın ilk bakışta dikkatleri kendine çekmesini sağlıyor. Tabi güvenlik olarak
da araç EURO NCAP’ten 5 yıldızlı. Rakiplerine bakarak (Megane HB, Golf, Leon,
Bravo, Focus HB, Astra HB) arasında hem iç hem dış anlamında araç
kendinizi farklı hissetmenizi ve hissettirmenizi sağlıyor.
1,4 lt. yarı otomatik motorun performansı beklentimin altında. 100 Beygirlik motor 15 sn’de 0’dan 100 km hıza ulaşıyor. Yarı otomatik olmasına rağmen yokuş
kalkış desteği sayesinde Civic HB yokuşta geri kaçırmıyor. Vites geçişlerinde de ciddi
sıkıntı yok; ama 1’den 2. Vitese geçerken araçta bir yığılma oluyor. Ancak
şehiriçi şartlar düşünüldüğünde öceliklendirmede performansı, konfor ve estetikten sonraya konumlarsak fiyat / performans olarak yeterince başarılı.
Aracın teknik özelliklerini ve fiyatların aşağıda
paylaşıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder