Hyundai i30 Mart 2012’de piyasaya çıktı. Çıktığından beri
ilgi çekiyor ve Gitgide Hyundai marka algısının insanlar üzerindeki etkisini değiştirmeye
zorluyor. Aslında sadece i30’la değil; Hyundai peşpeşe lanse ettiği ix35, Accent
Blue ve Elantra ile bu çalışmayı yapıyor. Yeni i30 da gerek işçilik kalitesi
ile, gerek plastik kalitesi ile gerekse de rakiplerine göre daha düşük fiyata
sunduğu iştah kabartıcı donanımı sayesinde bu çalışmanın etkili bir parçası
olacağa benziyor.
Aracın rakiplerine göre donanımsal olarak ve fiyatsal
olarak artıları var. Göze farklı ve ilk olarak Led gündüz farları (standart), Açılır
tavan (elite paketi), Geri görüş kamerası (elite paket), Spor ve sıradan olmayan
iç mekan ve Sınıfının en geniş bagajı çarpıyor.
Fiyatından bahsetmişken yılların birincisi Golf ile karşılaştırmadan
edemeyeceğim. Her iki aracın da Benzinli otomatik versiyonlara bakarsak i30 Elite
paket ile Golf Highline aynı seviyede ve i30 6.950 TL daha uygun. Eğer i30 style
paket ve comfortline karşılaştırılırsa da i30 7.850 TL daha uygun durumda. Aynı şekilde dizel otomatik modelleri
karşılaştırdığımızda iki versiyonda da i30 7.850 TL ve 9.650 TL daha uygun
durumda.
Test aracı benzinli otomatikti ve Aracın performansı bu sınıf için yeterliydi. Ancak yakıt tüketiminde diğer rakiplerine göre ufak da olsa fark atabilseydi çok daha etkili olurdu. Teknik özellikleri ve fiyatları aşağıda yayınlıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder