27 Mayıs 2012 Pazar

Hyundai I20

Televizyon reklamlarını görür görmez sizin için Hyundai i20'yi test etmeye gittim. Markanın yakın geçmişte yaptığı "kaliteli" imajı üzerine oynama sürecinin i20'de etkisi olup olmadığına baktım. Hatta öğrendiğim bilgiye göre artık "Hyundai taksici arabası değildir" imajı için taksicilere yeni Accent Blue araçların LPG uyumlu olmadığı bilgisini veriyorlarmış. :)



Dış donanım






Önden bakınca araç i serilerinde yenilenen tasarımı uygulamış. Farlar modern bir görüntü kazandırmış. Hatta farlar bana Audi'nin yeni far tasarımına benzer geldi. onun dışında sis farları bölgesine de sportif bir hava kazandırılmış.






Arka tarafa baktığımızda ufak bir makyaj yapılmış. O da farlarda yapılan makyaj. Ancak daha önce testini yaptığım i30'daki gibi şık bir arka tarafa sahip olamamış. Tv reklamlarındaki geri görüş kamerası "Elite" olan en üst donanımda var. Test ettiğim "Sense" donanım seviyesindeki sesli park uyarı sistemi de aslında yeterli. Geri görüş kamerası için en üst donanım pek tercih edilecekmiş gibi gelmiyor. 







İç donanım

İç donanımda orta konsoldaki, göstergelerdeki revizeler yeterli olmuş. Bu sınıf için yeterli aslında. Ancak kapıların iç taraflarına elinizle vurduğunuzda başarısız bir ses geliyor. Marka algısını yükseltmek isteyen bir firmanın kapı içlerini, konsol yanındaki malzemeleri daha kaliteli seçmesi gerekirdi. Aşağıda 1.4 lt dizel&manuel motorlu "Sense" donanımlı aracın içini gösteren videoyu izleyebilirsiniz.


Test aracı dışında showroomdaki 1.4 lt. otomatik vites motorlu "Sense" donanımlı aracın da ön konsolunun videosunu çektim. Tek fark vites doğal olarak. Otomatik vites orta taraftaki genel bakışı etkileyen bir faktör. Onu da aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.










Ön koltuklar ve ön taraftaki alan bu sınıf için gayet yeterli. Ancak arka tarafta yeterli yaşam alanı yok açıkcası. Sol arkada oturulduğunda fotoğraftan da görebileceğiniz gibi dizleriniz sıkışıyor. Sol arkaya oturacak kişinin sürücünün ufak tefek olmasını beklemekten başka çaresi kalmıyor.








Motor

1.4 lt. 90 beygirlik test aracının dizel motor olması anlık ataklar ve anlık ivmelenmeleri rahatça sağlıyor. 220 Nm'lik  tork kalkışlarda, trafikte zorlukta kalındığında anlık 2. ve 3. vites geçişlerinde kullanıcısına destek oluyor. Tabi motorun 100 km/h ivmelenmesi 13 sn. civarlarında olduğu için 3.vites sonrasında beklentinin altında kalıyor. 1.4 lt. 100 beygirilik benzinli araç ivmelenme için dizele göre daha iyi sonuçlar veriyor; ancak dizelin 100 kilometrede 4,3 lt'lik ortalama tüketimi uzun yol yapan kullanıcılar için çok cazibeli.


Teknik özellik ve fiyatları paylaşıyorum.
Daha fazlası için
http://yenii20.hyundai.com.tr/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder